Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с климатика

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    А не ми е ясно, защо като загрее колата и се завърти перката, то тогава климатика сработва и започва да духа студено ???

    Comment


    • #17
      да ти кажа ли що. като цъкнеш копчето, пресостата позволява /или не/ да се включи съединителя на компресора и се включва и първа степен на перката. очевидно имаш проблем с ел. веригата щото климатичната инсталация получава захранване от перката в твоя случай и затова тръгва чак тогава.
      точка

      Comment


      • #18
        Не,турбодизела пуска втората степен и то когато загрее фреона.Първата степен на перката се пуска само когато двигателя стигне 91-2 градуса да речем и ако не успее да охлади,пуска и втората.
        До скоро дори незнаех че нямам първа степен,чак когато започна да държи 95 градуса постоянно,се разчоплих и видях че резистора се беше разпоил от самите си крачета.А климатика си работеше и без нея.
        Нов резистор струва 19 лева,но той изобщо няма нищо общо с климатика.

        Ако релето,което е в черната кутия между водния радиатор и ГНП-то не работи,при загряването на фреона,пресостата му подава минус и тогава независимо от температурата на двигателя се пуска втората степен.Но дори и да не ти работи въпросното реле,климатика ще тръгне и ще изключи веднага,ако перката нетръгне да охлажда климатичния радиатор.

        И понеже климатиците на турбодизела се управляват от "лично" тяхна си платка,независеща от режимите на двигателя,си мисля че проблема е в самата платка.
        Ако колегата е проверил и е сигурен че платката му е здрава и няма прекъснати писти в следствие на влага.Следващото което мога да му предложа да пробва е да изключи буксата която следи за ниско налягане в системата.


        Аз не деля хората на големи и малки,а на велики и жалки...

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от митака-пловдив Покажи съобщение
          Не,турбодизела пуска втората степен и то когато загрее фреона.Първата степен на перката се пуска само когато двигателя стигне 91-2 градуса да речем и ако не успее да охлади,пуска и втората.
          До скоро дори незнаех че нямам първа степен,чак когато започна да държи 95 градуса постоянно,се разчоплих и видях че резистора се беше разпоил от самите си крачета.А климатика си работеше и без нея.
          Нов резистор струва 19 лева,но той изобщо няма нищо общо с климатика.

          Ако релето,което е в черната кутия между водния радиатор и ГНП-то не работи,при загряването на фреона,пресостата му подава минус и тогава независимо от температурата на двигателя се пуска втората степен.Но дори и да не ти работи въпросното реле,климатика ще тръгне и ще изключи веднага,ако перката нетръгне да охлажда климатичния радиатор.

          И понеже климатиците на турбодизела се управляват от "лично" тяхна си платка,независеща от режимите на двигателя,си мисля че проблема е в самата платка.
          Ако колегата е проверил и е сигурен че платката му е здрава и няма прекъснати писти в следствие на влага.Следващото което мога да му предложа да пробва е да изключи буксата която следи за ниско налягане в системата.
          няма такова нещо като загряване на фреона. имаш ниско и високо налягане.
          при движение без климатик,2-те степени на перката се управляват само от термоключа на радиатора. при движение с климатик - и от пресостата. целта е да има обдухване на кондензатора (радиатора на климатика)
          тая "собствена" платка да тд управлява единствено съединителя на компресора според
          -оборотите на двигателя
          -положението на педала на газта
          тя няма нищо общо с вентилаторите.
          в тоя случай бих посъветвал колегата да се насочи към пресостата.
          ето тук са схемите на
          -вътрешната инсталация
          -включването на компресора
          -управлението на перките

          ПП
          ето ги схемите
          http://www.alfa145.com/upload/Alfa14...onditioner.PDF

          при включване на климатика и когато колата е на място след малко трябва да се включи първа степен на перката. може да се пробва при движение (когато има естествено обдухване кондензатора) дали в купето духа студено.
          Last edited by kolev; d.m.y г., 09:13.
          точка

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
            няма такова нещо като загряване на фреона.
            Как да няма, бе Колев!?
            sigpic
            "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от Kuker Покажи съобщение
              Как да няма, бе Колев!?

              Колегата нещо немога да го разбера какво цели,може би опонент в някакъв спор?
              Може би незнае че цялата климатична система,беше подложена на дисекция при мен преди има няма месец.Всичко съм си правил сам и много добре знам кое как работи.
              Фреона загрява и се охлажда през климатичния радиатор.Климатика тръгва без да се пускат перките и първата степен ИЗОБЩО няма "допир" с него.Първата степен се пуска от датчика на радиатора ДИРЕКТНО,без да минава през реле.

              Климатика пуска САМО и ЕДИНСТВЕНО втората степен на перката.
              Last edited by митака-пловдив; d.m.y г., 21:10.


              Аз не деля хората на големи и малки,а на велики и жалки...

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от митака-пловдив Покажи съобщение
                Колегата нещо немога да го разбера какво цели,може би опонент в някакъв спор?
                изказал съм мнение и схемата съм дал.
                точка

                Comment


                • #23
                  Колега, проблема се оказа в въпросната платка! Щтракат релета на поразия! Какво е решението сега?

                  Comment


                  • #24
                    ---
                    Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 15:26.
                    Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от TheGunner Покажи съобщение
                      Колега, проблема се оказа в въпросната платка! Щтракат релета на поразия! Какво е решението сега?


                      Питай Колев,лаиците незнаем нищо и само пълним главите на редовия потребител с неверна информация

                      Предполагам ще измъкне някой чертеж,та да разберем всички за какво иде реч.


                      Датчик за температурата на фреона?!?Колега,те такова животно нема.


                      Аз не деля хората на големи и малки,а на велики и жалки...

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от митака-пловдив Покажи съобщение
                        Питай Колев,лаиците незнаем нищо и само пълним главите на редовия потребител с неверна информация

                        Предполагам ще измъкне някой чертеж,та да разберем всички за какво иде реч.


                        Датчик за температурата на фреона?!?Колега,те такова животно нема.
                        хич няма да се хабя. дори много се радвам че писаниците в тоя форум са на нивото което заслужава и към което се стреми. вместо да си помагате и споделяте опит, бъдете нагли комплексари незачитащи чуждото мнение.
                        приятно изкарване ви пожелавам..... в клубните сервизи и да не забравяте да си правите диагностика.
                        So Long, and Thanks for All the Fish
                        точка

                        Comment


                        • #27
                          ---
                          Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 15:31.
                          Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                          Comment


                          • #28
                            За да не отварям нова тема ще си позволя да пиша тук. Имам следния проблем: При включване на 1-2-3 или 4-та степен на духалката в купето, компресора задължително се вклюва и работи, а копечто е в изключено положение. Дори и да го натисна и светне, нищо не се променя. Само на положение 0 се изключва! Колата е 145 1.6 боксер. Идеи?

                            Comment

                            Working...
                            X