А не ми е ясно, защо като загрее колата и се завърти перката, то тогава климатика сработва и започва да духа студено ???
Известие
Collapse
No announcement yet.
Проблем с климатика
Collapse
X
-
да ти кажа ли що. като цъкнеш копчето, пресостата позволява /или не/ да се включи съединителя на компресора и се включва и първа степен на перката. очевидно имаш проблем с ел. веригата щото климатичната инсталация получава захранване от перката в твоя случай и затова тръгва чак тогава.точка
Comment
-
Не,турбодизела пуска втората степен и то когато загрее фреона.Първата степен на перката се пуска само когато двигателя стигне 91-2 градуса да речем и ако не успее да охлади,пуска и втората.
До скоро дори незнаех че нямам първа степен,чак когато започна да държи 95 градуса постоянно,се разчоплих и видях че резистора се беше разпоил от самите си крачета.А климатика си работеше и без нея.
Нов резистор струва 19 лева,но той изобщо няма нищо общо с климатика.
Ако релето,което е в черната кутия между водния радиатор и ГНП-то не работи,при загряването на фреона,пресостата му подава минус и тогава независимо от температурата на двигателя се пуска втората степен.Но дори и да не ти работи въпросното реле,климатика ще тръгне и ще изключи веднага,ако перката нетръгне да охлажда климатичния радиатор.
И понеже климатиците на турбодизела се управляват от "лично" тяхна си платка,независеща от режимите на двигателя,си мисля че проблема е в самата платка.
Ако колегата е проверил и е сигурен че платката му е здрава и няма прекъснати писти в следствие на влага.Следващото което мога да му предложа да пробва е да изключи буксата която следи за ниско налягане в системата.
Comment
-
Първоначално публикувано от митака-пловдив Покажи съобщениеНе,турбодизела пуска втората степен и то когато загрее фреона.Първата степен на перката се пуска само когато двигателя стигне 91-2 градуса да речем и ако не успее да охлади,пуска и втората.
До скоро дори незнаех че нямам първа степен,чак когато започна да държи 95 градуса постоянно,се разчоплих и видях че резистора се беше разпоил от самите си крачета.А климатика си работеше и без нея.
Нов резистор струва 19 лева,но той изобщо няма нищо общо с климатика.
Ако релето,което е в черната кутия между водния радиатор и ГНП-то не работи,при загряването на фреона,пресостата му подава минус и тогава независимо от температурата на двигателя се пуска втората степен.Но дори и да не ти работи въпросното реле,климатика ще тръгне и ще изключи веднага,ако перката нетръгне да охлажда климатичния радиатор.
И понеже климатиците на турбодизела се управляват от "лично" тяхна си платка,независеща от режимите на двигателя,си мисля че проблема е в самата платка.
Ако колегата е проверил и е сигурен че платката му е здрава и няма прекъснати писти в следствие на влага.Следващото което мога да му предложа да пробва е да изключи буксата която следи за ниско налягане в системата.
при движение без климатик,2-те степени на перката се управляват само от термоключа на радиатора. при движение с климатик - и от пресостата. целта е да има обдухване на кондензатора (радиатора на климатика)
тая "собствена" платка да тд управлява единствено съединителя на компресора според
-оборотите на двигателя
-положението на педала на газта
тя няма нищо общо с вентилаторите.
в тоя случай бих посъветвал колегата да се насочи към пресостата.
ето тук са схемите на
-вътрешната инсталация
-включването на компресора
-управлението на перките
ПП
ето ги схемите
http://www.alfa145.com/upload/Alfa14...onditioner.PDF
при включване на климатика и когато колата е на място след малко трябва да се включи първа степен на перката. може да се пробва при движение (когато има естествено обдухване кондензатора) дали в купето духа студено.Last edited by kolev; d.m.y г., 09:13.точка
Comment
-
Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщениеняма такова нещо като загряване на фреона.sigpic
"Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"
Comment
-
Първоначално публикувано от Kuker Покажи съобщениеКак да няма, бе Колев!?
Колегата нещо немога да го разбера какво цели,може би опонент в някакъв спор?
Може би незнае че цялата климатична система,беше подложена на дисекция при мен преди има няма месец.Всичко съм си правил сам и много добре знам кое как работи.
Фреона загрява и се охлажда през климатичния радиатор.Климатика тръгва без да се пускат перките и първата степен ИЗОБЩО няма "допир" с него.Първата степен се пуска от датчика на радиатора ДИРЕКТНО,без да минава през реле.
Климатика пуска САМО и ЕДИНСТВЕНО втората степен на перката.Last edited by митака-пловдив; d.m.y г., 21:10.
Comment
-
Първоначално публикувано от митака-пловдив Покажи съобщениеКолегата нещо немога да го разбера какво цели,може би опонент в някакъв спор?точка
Comment
-
Първоначално публикувано от TheGunner Покажи съобщениеКолега, проблема се оказа в въпросната платка! Щтракат релета на поразия! Какво е решението сега?
Питай Колев,лаиците незнаем нищо и само пълним главите на редовия потребител с неверна информация
Предполагам ще измъкне някой чертеж,та да разберем всички за какво иде реч.
Датчик за температурата на фреона?!?Колега,те такова животно нема.
Comment
-
Първоначално публикувано от митака-пловдив Покажи съобщениеПитай Колев,лаиците незнаем нищо и само пълним главите на редовия потребител с неверна информация
Предполагам ще измъкне някой чертеж,та да разберем всички за какво иде реч.
Датчик за температурата на фреона?!?Колега,те такова животно нема.
приятно изкарване ви пожелавам..... в клубните сервизи и да не забравяте да си правите диагностика.
So Long, and Thanks for All the Fishточка
Comment
-
За да не отварям нова тема ще си позволя да пиша тук. Имам следния проблем: При включване на 1-2-3 или 4-та степен на духалката в купето, компресора задължително се вклюва и работи, а копечто е в изключено положение. Дори и да го натисна и светне, нищо не се променя. Само на положение 0 се изключва! Колата е 145 1.6 боксер. Идеи?
Comment
Comment